Pannacotta

4 personer

1 gelantinblad
3 dl vispgrädde
3/4 dl farinsocker eller vanligt socker
1/2 vaniljstång

Lägg gelantinbladet i blöt i kallt vatten. Blanda grädde och socker i en liten kastrull.
Snitta och öppna den halva vaniljstången. Lägg den i grädden. Låt blandningen koka upp hastigt under omrörning. Ta kastrullen från plattan.
Tillsätt gelantinbladet och rör tills den har smält. Ställ kastrullen i kallt vatten i diskhon tills grädden svalnat. Rör om då och då. Ta upp vaniljstången och fördela grädden i 4 formar/glas. Täck och ställ formarna i kylen minst 2 timmar.
Servera med valfria bär, t.ex. jordgubbar, hallon, blåbär. Varför inte en kompott med rabarber och jordgubbar.

Har bara två ord att säga om den här pannacottan, "min favoritdessert"!!

Kommentarer
Postat av: Sabina!

Hallå Jenny! Allt bra? Varmt & skönt på semestern?
När du gör pannacottan, har du farin eller vanligt socker i? Ha det bra! Sabina.

2007-09-18 @ 15:29:35
Postat av: Sabina

Hej Jenny! Hoppas allt är bra. Jag gjorde din pannacotta idag, och herregud vad gott. Jag skulle bara prova göra den för vi ska ha gäster på lördag. Och jag kommer helt klart att bjuda på det på lördag. Så himla gott. Man vill ju bara ha mer och mer :=)
Är det okej om jag lägger in receptet på min blogg?
Sköt om dig! Kram Sabina.

2008-01-30 @ 17:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0